Jak wskazują badania tylko około 50% polskich firm ma swoją witrynę internetową. Druga połowa przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy z mocy netu, albo ich przedsiębiorstwo ma monopol na rynku i nie potrzebuje reklamy. Większość ludzi, które nie korzystają z marketingu internetowego nie zdaje sobie sprawy z mocy jaką niesie reklama w internecie. Wielu przedsiębiorców nie zdaje sobie również sprawy jak pozyskiwać klientów w necie.
Znawcy zauważyli, że dużo przedsiębiorstw wykorzystuje swoją witrynę WWW tylko i wyłącznie do prezentacji cenników oraz zasadniczych informacji i oferty. Takie wykorzystanie strony internetowej to marnowanie zasobów i potencjału jaki daje marketing internetowy.
Większość ludzi użytkuje internet, bo uważa, że to nieodzowność oraz odkryją tam najefektywniejsze rozwiązanie wielu swoich problemów. Promocja w necie dociera do większej grupy ludzi i jest stosunkowo niedroga. Marketing w innych mediach jest o wiele droższy. Drobna reklama w internecie może przynieść dużo korzyści.
