Garść wiadomości o witaminie B5

przez | 15 kwietnia, 2021

Witamina B5 jest także znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej płodną ze wszystkich witamin i wybiera się w wszelkim typu żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, aby osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Znaczy to, iż jest duże prawdopodobieństwo, iż dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Z tegoż powodu w rzeczywistości nie ma zalecanej dziennej ilości, jaką mogliby podać pracownicy służby zdrowia, albowiem każdy otrzymuje więcej niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. A nawet jeśli nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie znaczy to, iż witamina B5 nie jest obowiązkowa dla zdrowego ciała a umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest niezbędna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest odpowiedzialna za pobieranie tłuszczów i węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można znaleźć w prawie każdym pożywieniu, lub to zwierzęcym, czy roślinnym. Oczywiście są źródła witaminy B5, jakie są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej wysoce niż wystarczającą. Żywność o największej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko i produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, że witamina B5 jest tracona, gdy ziarna są mielone na mąkę i zwykle nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najlepsza w powiązaniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest nieodłączną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich jest wytwarzanie energii ze spożywanej żywności i jest to znane jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest również niezbędna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-dloni-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest również uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to głównie z faktu, iż w okresach stresu organizm wydziela więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, a te wymagają witaminy B5. Istnieje wiele teorii na temat korzyści wynikających z witaminy B5, ale większość ludzi nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, albowiem prawdopodobnie spożywają znacznie dużo niż jest toż potrzebne. Spożywanie zbyt wielkiej liczbie witaminy B5 nie ma żadnych negatywnych skutków.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.