Obraz firmy wyrabia się również poprzez graficzne składniki identyfikacji. Jest to pojęcie dużo szersze niż samo logo, chociaż ono jest głównym elementem identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
System wizualnej identyfikacji winien być dobrze pomyślany. Nade wszystko musi oddawać charakter produktów jakie firma oferuje – czy to towarów czy usług.
Do wizualnych składników identyfikacji zaliczamy: logo, kolorystykę, elementy grafiki. Mogą, chociaż nie muszą, być to kształty produktów, opakowań a nawet charakterystyczne właściwości architektury.
Składniki wizualnej identyfikacji można zobaczyć internetowych witrynach firmowych, drukach firmowych, prospektach, katalogach, wizytówkach, odzieży roboczej (zobacz czapki robocze: https://www.nuka.pl/czapki-robocze).
Zmysł wzorku przyjmuje największą ilość informacji. Dlatego plastyczne składniki identyfikacji są tak bardzo ważne. System wizualnej identyfikacji firmy współtworzy – wraz produktami czy sposobem funkcjonowania – charakter przedsiębiorstwa.