Dropshipping – znakomita opcja dla firm

Dropshipping opiera się na systemie trójstronnym pomiędzy klientem, sprzedawcą i dostawcą. W przypadku zakupu online, klient korzysta ze strony e-commerce sprzedawcy, który oferuje produkty, których nie ma w magazynie.
W chwili złożenia zamówienia klient dokonuje zakupu u dostawcy, który jest odpowiedzialny za dostawę do klienta. W tym systemie detalistę można zatem przyrównać do usługodawcy odpowiedzialnego za sprzedaż produktów, który nie zajmuje się logistyką. Odpowiedzialność za to spoczywa na dostawcy. Ten sposób sprzedaży daje sprzedawcy sporą elastyczność i pozwala mu skupić się wyłącznie na sprzedaży.

Dla sprzedawcy , zwłaszcza jeśli jest on przedsiębiorcą, który dopiero zaczyna swoją przygodę z e-handlem, dropshipping ma niewątpliwe zalety, których nie należy lekceważyć. W dropshippingu, nie musisz inwestować dużego kapitału początkowego. Możliwe staje się uruchomienie projektu biznesowego z niewielką sumą pieniędzy, co jest wspaniałym sposobem na wprowadzenie małych i średnich przedsiębiorstw na rynek. W rzeczywistości nie istnieje ryzyko posiadania dużej ilości niesprzedanych produktów.  Świetna jest także możność posiadania zasobnego i zróżnicowanego katalogu dostępnego od początku prowadzenia działalności. Jest to ogromna atrakcja dla młodej firmy.

Dodaj komentarz